5 lucruri estențiale pe care trebuie să le faci în networking

Trăim într-o lume a provocărilor și a schimbărilor rapide, iar știrile transmise de mass-media sunt mai mult rele decât bune. Oamenii apreciază discuțiile care îi fac să se simtă luați în seamă, ascultați și importanți. Deși se știe că oamenii caută aceste beneficii în conversațiile cu prietenii, este de asemenea adevărat că ei preferă să se asocieze în afaceri cu persoane care sunt plăcute, prietenoase și atente, sau să cumpere bunuri ș servicii de la astfel de persoane.
Perfecționându-ți arta conversației îți vei putea îmbunătăți și comunicarea cu proprii copii. Îți vei putea da seama că cea mai frecventă întrebare a părinților ”Cum a fost la școală?” poate ucide orice conversație. Poți să eviți răspunsul scurt ”Bine”, construind un dialog cu înțeles. Imaginează-ți cum ar fi să afli lucruri importante despre ce au învățat și cine sunt prietenii lor.
Perfecționându-ți arta conversației, îți vei dezvolta abilitățile de lider, teama de societate va scădea, încrederea în forțele proprii va spori, îți vei face noi prieteni și relații de afaceri.

Activitatea de networking a devenit un „must do” pentru oricine. Nu numai oamenii de vânzări și antreprenorii au de câștigat din networking. Cu cât ai mai multe cunoștințe, prieteni, amici, parteneri de afaceri sau colaboratori, cu atât vei găsi mai ușor soluții la provocările pe care le întâlnești în drumul prin viață.

Iată 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre networking:

  1. Follow-up

Dacă faci schimb de cărți de vizită cu cineva, asta nu înseamnă că persoana respectivă devine automat parte a rețelei tale de contacte. Este foarte ușor să facem confuzia între a cunoaște pur și simplu pe cineva și a fi parte din rețeaua cuiva.

Construirea unei relații de afaceri presupune o serie de interacțiuni. În primul rând trebuie să înțelegi natura afacerii celuilalt și să identifici clienții ideali pentru aceasta. Foarte des oamenii cunosc o nouă persoană de interes în materie de afaceri și o introduc în propria bază de date, fără a se gândi la pașii următori.

Networkingul ține de consecveență. Dacă porți o conversație cu o persoană la o întâlnire de afaceri, cel mai indicat ar fi să dai dovadă de consecvență și să revii după câteva zile cu un telefon sau e-mail. Acest gest nu este decât un mijloc de a-i aduce aminte de existența ta, permițându-ți totodată să treci la pasul următor, o invitație la masă, la un restuarant sau la un eveniment de interes comun.

Sunt foarte multe aspecte care fac o relație de afaceri să semene cu una amoroasă. În prima zi în care cineva întâlnește un partener potențial, nu face o cerere de căsătorie. În schimb, acel cineva caută diferite oportunități pentru a se vedea cu persoana respectivă și de a construi o relație pe baza experiențelor trăite împreună. La fel stau lucrurile și în networking. O strategie eficientă este să începi cu întâlniri cât mai scurte. Să bei o cafea sau să iei prânzul.

 

  1. Informația înseamnă putere

Ca să atingi succesul în domeniul și comunitatea în care activezi, trebuie să deții informația. Trebuie să fii văzut ca o ”persoană cu soluții”. Cu toate că este important să-ți faci treaba impecabil, specializrea într-un singur câmp de activitate te poate priva de o mulțime de oportunități.

Poate că te gândești : ”E nevoie de mult timp pentru a fi informat în mai multe domenii”. Perfect adevărat. Nu a zis nimeni că poți realiza ceva bătând din palme. Rezervă-ți o oră în fiecare zi și dedică acest timp lărgirii orizonturilor.

 

  1. Tratează-i pe ceilalți cum ți-ai dori tu să fii tratat de către ei.

Trebuie să ai în permanent în minte această regulă de aur. Destul de des, oamenii consideră că persoanele pe care le întâlnesc la diferite evenimente îi vor pune imediat în legătură cu alți oameni de afaceri. Fără crearea unei prietenii de afaceri adevărate, nu se poate întâmpla nimic. Dacă nu se ivește nicio oportunitate, își pied încrederea în tot procesul. Între timp, nu fac nimic pentru a le fi de folos altora.

Încearcă să descoperi modalități de a-i ajuta pe alții necondiționat. Eforturile tale te vor transforma în mai mult decât simplu reprezentant al afacerii tale, al companiei pentru care lucrezi și vei deveni un adevărat consilier pentru cei din rețeaua în care activezi.

 

  1. Fii perseverent

”Nu există nimic în lumea asta care să poată lua locul perseverenței. Talentul nu o poate face; nimic mai comun decât oameni talentați care nu au avut succes. Geniul nu o poate face; neîmplinirea geniului este aproape proverbială. Educația nu o poate face; lumea este plină de intelectuali ratați. Perseverența și hotărârea sunt singurele care pot răzbate. Deviza ”insistă” a rezolvat și va rezolva întotdeauna problemele rasei umane”  – Calvin Cooldige.

 

  1. Fii un predicator

În cartea sa ”The Human Fabric”, Bijoy Goswami spune că în lume există trei tipuri de personalități: Cunoscătorii, Povestitorii și Predicatorii. El analizează în detaliu particularitățile fiecăruia și declară: ”Predicatorii sunt aceia care pun lucrurile în mișcare”.

Predicatorii împărtășesc oricui se arată interesat ceea ce consideră ei a fi important. Ei au darul de a-i convinge pe cei din jurul lor să îmbrățișeze credința. Ne dorim să-i urmăm; ne dorim să îi ajutăm să ducă la bun sfârșit misiunea.

Predicatorii au reușit să aducă o schimbare în lume, crezând cu tărie într-un ideal mai mare decât ei înșiși. Printre cei enumerați de Goswami se numără: Ronald Regan, Steve Jobs, Martin Luther King și generalul George Patton. Fiecare dintre acești oameni a fost condus de o pasiune extraordinară, care l-a făcut să scrie istorie. Cu toții au reușit să insufle și altora propriile convingeri, și așa au produs o schimbare în lume.

Dacă vrei să faci lumea în care trăiești un loc mai bun, nu trebuie să cobori niciodată ștacheta, să accepți eșecul sau să încetezi să crezi. Dacă vrei cu adevărat să construiești o rețea, nu trebuie să fii timid. Fii un Predicator pe care ceilalți îl caută și câștigă-ți un grup de adepți care să te ajute să îți îndeplinești visurile. 

Dacă ți-a plăcut acest articol și dacă ești interesat să afli mai multe despre networking, comunicare și despre cum să îți faci noi relații, aruncă o privire mai jos.

 

”Networking oriunde, oricând” nu este doar un E-Book; este un rezumat al primului program de training online marca Live The Community.

În acest material vei descoperi tot ce trebuie să știi despre arta de a-ți face noi relații. Vei găsi aici informații despre vânzări și negociere, educație financiară, despre rețele de marketing precum și tehnici pe care să le aplici la evenimentele la care participi și care să te ajute să intri în contact cu oameni cu infuență, care te pot ajuta să faci următorul pas în carieră.

PREȚ: 40 Lei

 

Prin completarea formularului de mai jos, poți comanda ”Networking oriunde, oricând” sau unul din cele două pachete care conțin și acest E-Book, cu o reducere de 60%! 

Vezi aici pachetele cu reducere.

Numele tău:
CNP:
Adresa
E-mail:
Confirmă E-mail
Alege pachetul

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*