9 idei pentru a câștiga loialitatea clienților

Atât vânzările, cât și influențarea clienților au de suferit din cauza ideii greșit înțelese cum că pentru a avea succes trebuie să fii agresiv ori să propulsezi inteligent un produs sau o idee. Această neînțelegere dă naștere unor comportamente inadecvate. De exemplu, oamenii pot deveni evazivi „băgăreți” și agresivi, sau mult prea vorbăreți și amabili.

Vânzările și influențarea clienților depind de abordarea comportamentului corect, prin moderarea pornirii de a fi deschis și insistent, prin cordialitate și competență. Combinate cu un produs sau o marcă bună, acestea cântăresc mult în dobândirea loialității clientului.

Harley-Davidson a depășit un trecut tumultos câștigând încrederea clienților – unul dintre bunurile lui cele ma durabile. Chiar dacă era unul dintre cei mai importanți producători de motociclete, prin anii 1980, vânzările au scăzut dramatic din cauza concurenței reprezentate de mașinile japoneze, la prețuri mici și calitate înaltă.

Harley-Davidson a sporit calitatea folosind tehnicile de producție ale lui Edwards Deming. Următoarea provocare a reprezentat-o recâștigarea și menținerea cotei de piață ( acum se bucură de o rată a loialității de 90% ).

Cunoașterea nevoilor clienților și apelul făcut la emoțiile lor, au ajutat Harley-Davidson să construiască încrederea acestora și să stabilească legături cu clienții. Directorii lor se întâlnesc regulat la raliuri, unde sunt înfățișate noile modele.

Grupul Proprietarilor de Harley este un club cu taxă ce înrădăcinează loialitatea clienților, având două treimi dintre clienți care își reînnoiesc anual statutul de membru.

Ca rezultat, clienții au încredere în Harley-Davidson; această încredere este folosită pentru dezvoltarea de legături mai puternice și obținerea de profituri mai mari, într-un cer virtuos. Fostul director Rich Teerlink a afirmat că „cel mai important program a fost și este Harley Owners Group.Distribuitorii și-au recăpătat încrederea în faptul că Harley ar putea fi un partener de nădejde … și să ascultăm ideile oamenilor noștri au fost puncte esențiale pentru viitorul nostru succes.”

  • Pune la dispoziția clienților o experiență consistentă ( și de preferat branduită ) de fiecare dată când lucrează cu compania ta.
  • Fii foarte clar în ceea ce privește valorile propuse – ceea ce oferi clienților
  • Încurajează noii clienți să revină și să comande din nou.
  • Recompensează loialitatea clienților fideli.
  • Fii competitiv- ceea ce ție ți-ar putea părea o afacere profitabilă, poate să nu ridice la valoarea ofertei concurenței.
  • Oferă-le clienților tăi o experiență cât mai plăcută și facilă.
  • Clădește încrederea clienților cu o ofertă fiabilă de produse și servicii.
  • Îmbunătățește constant procesul, bazându-te pe reacțiile clienților.
  • Dovedește-ți seriozitatea lucrând cu parteneri și investind în resurse.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*