9 tehnici ca să fii plăcut și căutat de clienții tăi

Te-ai gândit vreodată cum să fii plăcut și căutat de clienți?

Chiar dacă ai un produs sau serviciu briliant, care schimbă complet viața clienților, îi poți scădea valoarea fără să vrei. Cum faci asta? Faptul că nu arăți o pasiune pentru ceea ce faci se vede în energia ta și în felul în care vorbești.

Chiar și puțină muncă de documentare despre clienții tăi te poate face mai interesant. De ce? Clienților le place de acei oameni de vânzări care îi plac în mod real.

Iată 9 metode prin care te poți face mai plăcut în fața clienților, care te vor ajuta să închei afaceri durabile:

1. Fii un magnet social
Cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări este că petrec prea mult timp la birou. Majoritatea agentilor de vanzari nu se intalnesc cu suficient de multi oameni, majoritatea agentilor nu dau destule telefoane. Majoritatea cauta moduri de a “pacali” sistemul.
Majoritatea oamenilor de vanzari fara success, isi petrec 90% din timp la birou. Banii adevarati din vanzari vin de la clientii catre care te indrepti tu, si nu de la cei care vin spre tine.
Fii prezent la toate evenimentele de networking din jurul tău. Fă tot posibilul să cunoști oameni din diferite domenii de activitate. Nu conteaza daca bei o cafea cu cineva cu care nu vei face niciodata o afacere, sau pe care nu il vei mai intalni. Important este sa intalnesti cat mai multi oameni si sa iti folosesti timpul pentru oameni.
2. Află cum poți fi de folos.
Dacă singurul tău scop este să închei contractul, atunci clientul va simți asta și nu va înțelege valoarea produsului sau serviciului tău.
Întreabă care sunt principalele obstacole în viața clientului tău și încearcă să găsești soluții chiar dacă acestea nu se referă la domeniul tău de interes. Cunoscând oameni din domenii diferite, îți poți pune clienții să interacționeze între ei, iar câștigul tău va fi dublu: vor face schimb de servicii și produse în urma recomandării tale și vor vorbi despre tine între ei, ceea ce îți va crește gradul de încredere în fața lor.
3. Pune clientul în centrul unei povești
De multe ori se întâmplă ca omul de vânzări să vorbească numai despre produsele sale, despre compania sa și despre rezultatele obținute, astfel încât clientul nu mai este focusul întâlnirii.
Gândește-te la relația cu clientul tău ca la o primă întâlnire. Te vei lăuda sau vei lăsa și partenerul să-ți vorbească?
Pune mai multe întrebări. Fii atent la ce spune clientul și găsește asemănări de idei și de interese cu el.
4. Fii pe aceeași lungime de undă cu el.
Ți s-a întâmplat să ghicești ce urmează să spună clientul? Când ești conectat la un nivel mai profund cu cineva, într-o discuție, apare mult mai repede sentimentul de încredere, iar interlocutorul devine mult mai deschis.
În funcție de discursul și de atitudinea clientului, ai putea să înțelegi ușor ce fel de temperament are, iar astfel, vei ști mult mai bine cu ce fel de oameni îi face plăcere să stea de vorbă și mai ales să facă afaceri.

5. Surprinde-l în mod inedit
Toată lumea trimite flori și cadouri în zile de sărbătoare, dar cum ar fi s îl surprinzi cu un cadou fără niciun motiv?
Află ce îi place și care sunt lucrurile de care ar avea nevoie și orefă-i un cadou la următoarea întâlnire. Este bine să te documentezi puțin și despre viața lui personală, nu numai despre nevoile care țin de produsele tale.
6. Creează așteptări pozitive.
Ca să creezi așteptări pizitive în mintea clientului este bine să îl obișnuiești cu lucruri pe care doar tu i le poți oferi. De exemplu, îi poți spune cum a fost ultima ta experiență cu un alt client și ce ai învățat din ea. Acest lucru nu te costă nimic dar pentru client este o valoare pe care o primește gratuit; învață din experiența ta, iar asta îl va face și pe el mai performant.
La fiecare întâlnire cu clienții tăi, găsește o informație despre concurență pe care să o împărtășești cu ei. Clienții vor vedea că relația cu tine nu merită pierdută în favoarea cuiva care oferă un preț mai mic.
7. Arată-i beneficiile de a lucra cu tine.
Este bine să clarifici nu doar beneficiile produsului tău, dar mai ales ce are de câștigat clientul de la tine ca și persoană. Nu uita că afacerile nu se fac între companii, ci între oameni.
Un parteneriat pe termen lung este semnalul unei afaceri reușite, astfel, concentrează-te în primul rând pe a-i câștiga încrederea în TINE și abia apoi treci la produse și companie.
8. Oferă mai mult decât promiți.
Ca să fii plăcut și căutat de clienți este crucial să îți ții promisiunile. Nu promite mai mult decât poți să oferi, ci oferă mai mult decât promiți.
Lasă măcar un beneficiu al clientului nespus la prezentarea ofertei. Menționează că primește și acel beneficiu, după ce semnează contractul.
9. Oferă valoare în mod constant.
Indiferent de etapa din procesul de vânzare în care te afli cu un client este important să emani valoare în tot ceea ce faci și spui. Clienții te vor plăcea cu atât mai mult cu cât vor vedea că primesc de la tine un ajutor real.
Poate fi ușor să vinzi un contract, dar diferența se face în perioada de follow-up. Acolo se triază oamenii de vânzări de succes, de restul. Primii concep un plan de fidelizare, în timp ce ceilalți aleargă imediat după următorul client.

Ești pasionat de vânzări și dezvoltare personală ? Fă cea mai bună investiție în pregătirea ta și vino alături de noi la ACADEMIA „LIVE THE COMMUNITY„ !

Și pentru că vânzările și marketingul aduc rezultate numai dacă lucrează împreună, am pregătit două evenimente care să te ajute să obții mai mult profit din munca ta.

Joi, 23 Iunie și Marți 28 Iunie te așteptăm în Buzău la două cursuri despre Vânzări și Marketing!

Completează formularele de înscriere chiar acum, pentru că locurile sunt limitate. Deoarece ne dorim să ai o experiență cât mai intensă, am hotărât să închidem înscrierile după ce se ocupă primele 20 de locuri.

Mai mult, dacă ai mai mulți prieteni sau colegi interesați, scrie-ne la marketing@livethecommunity.ro și vom face un preț special pentru voi. 

Te așteptăm cu drag, 

Echipa Live The Community.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*