De ce pleacă cei mai buni angajați?

Travis Bradberry este recunoscut ca fiind una dintre cele mai autoritare voci din lume când vine vorba despre inteligența emoțională. Este suficient să menționăm că 75% dintre companiile aflate în Top 500 Forbes folosesc materialele lui Bradberry atunci când supun angajații testelor de inteligență emoțională ca să înțelegm impactul său în businessul mondial.

Lucrând cu atâtea companii de succes, Travis Bradberry a măsurat activitatea echipelor din spatele celor mai de succes firme, și a enunțat principalele 9 motive pentru care angajații buni își dau demisia de la locul de muncă.

Poți găsi articolul original pe pagina sa de Linkedin, aici (https://www.linkedin.com/pulse/manager-mistakes-make-good-employees-quit-dr-travis-bradberry)

Doar nouă lucruri stau întotdeauna la baza demisiei celor mai buni angajaţi. E destul de incredibil cât de des auzim plângeri din partea managerilor pentru că cei mai buni angajații ai lor îi părăsesc. Managerii tind să dea vina pe afacere, în timp ce ignoră esența problemei: oamenii nu părăsesc locurile de muncă, ei părăsesc managerii.
Trist este că acest lucru poate fi evitat cu usurinta. Tot ce se cere este o nouă perspectivă și un efort suplimentar din partea managerului. În primul rând, trebuie să înțelegem nouă dintre cele ma grave lucruri pe care managerii le fac şi îi determină pe cei mai buni să plece.
     1.Suprasolicitarea la locul de muncă

Nimic nu îndepărteză mai mult angajații de excepţie, decât suprasolicitarea la locul de muncă. Suprasolicitarea angajatilor buni este uimitoare; îi face să se simtă ca si cum ar fi pedepsiți pentru marea performanta. Suprasolicitarea angajaților este, de asemenea contraproductivă. O nouă cercetare de la Stanford arata ca productivitatea pe ora scade brusc atunci când saptamanâna de lucru depăşeste 50 de ore.

     2.Nu recunosc şi nu rasplătesc pe măsură munca angajaţilor

Managerii trebuie să comunice cu oamenii din subordine, pentru a afla ce îi bucură si îi face să se simtă îndepliniţi (pentru unii, este o marire de salariu, pentru alții, este o recunoaștere publică) și apoi să le ofere recompensa pentru lucrul bine făcut.

    3. Nu le pasă de angajaţi

Mai mult de jumatate dintre cei care părăsesc locurile de muncă o fac din cauza relației cu seful. Companiile inteligente se asigură că managerii știu cum să echilibreze fiind profesionişti cu fiinta umana. Acestea sunt sefii care sărbătoresc succesul unui angajat, empatizează cu cei care trec prin perioade grele, și îi încurajează.

  1. Nu își onorează angajamentele

A face promisiuni înseamnă să aduci persoanele respective pe linia ce îi apropie de fericire, sau pe cea ce îi apropie mai mult de plecare. Atunci când un şef nu îşi respectă promisiunile, îşi pierde din respect în faţa angajaţilor. La urma urmei, dacă șeful nu onorează angajamentele, de ce restul ar trebui să o facă?

  1. Angajează şi promovează oamenii nepotriviţi

Angajaţii buni doresc să lucreze cu profesionişti, iar angajarea unor oameni nepotriviţi îngreunează munca celor buni. Promovarea persoanelor nepotrivite este chiar mai rea. Cei care muncesc necontenit pentru a obţine o promovare si nu reusec în defavoarea alegerilor pe ’’ochi frumoşi’’, nu este de mirare că vor să plece.

6.Nu le permite continuarea pasiunilor

Angajati talentaţi sunt şi pasionaţi. Oferirea de oportunități pentru ca aceştia să-şi urmeze pasiunile imbunatateste productivitatea si satisfactia de locuri de muncă.

  1. Nu reușesc să dezvolte competențele angajaţilor

Cei mai talentați angajați doresc mai mult feedback decât ceilalţi , iar aceasta este treaba managerilor să le ofere. Dacă nu, cei mai buni oameni vor deveni plictisiţi sau se vor complace situaţiei.

  1. Nu sunt destul de creativi

Cei mai talentați angajați vor dori să încerce să îmbunătățească tot ce ating. Monotonia îi face să urască locurile lor de muncă. Privarea de dorința înnăscută de a atinge limitele, te limitează.

  1. Nu reuşesc să provoace oamenii intelectuali

Şefii de excepţie îşi provoacă angajaţii să realizeze lucruri care par de neconceput, la prima vedere. Pentru ca cei mai buni angajaţi să nu plece niciodată este foarte important modul în care aceştia sunt trataţi la locul de muncă.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*