Există marketing fără costuri ?

Probabil, cândva în timpurile preistorice, un om al cavernelor a mormăit către altul: ”Hei, omule, te scarpin pe spate dacă și tu mă scarpini pe mine”. De atunci, aranjamentele au tot evoluat, iar acum există mai multe expresii care le descriu între care marketing în colaborare, comarketing, parteneriat strategic.

Marketingul în colaborare îți permite să îți promovezi produsele, împărțind costurile cu alte companii. ”Hei, pun o reclamă cu produsele mele în incinta ta, iar tu pui una cu ale tale în incinta mea”. ”Adaug o conexiune către siteul tău dacă și tu adaugi o conexiune către siteul meu.” ”Includ oferta ta în emailurile mele, dacă și tu incluzi oferta mea în ale tale”.

Marketingul în colaborare nu înseamnă barter, acesta implicân un schimb de produse sau servicii. Marketingul în colaborare este o încercare comună de a obține un profit mai mare. Este mai degrabă un parteneriat decât o relație vânzător-cumpărător sau comerciant-comerciant. Această cale, verificată în timp, de a face promovare fără a cheltui bani este foarte eficientă și foarte simplu de pus în pratică. Tot ce trebuie să faci este o solicitare către parteneri potențial interesați. Mulți marketeri vor accepta ideea pentru că este foarte rațională.

Trebuie să înțelegi că marketingul în colaborare nu este considerat un parteneriat în termeni legali, așa că nu te gâni la ”căsătorie”. În schimb, gândește-te la petrecere. Dacă este distractiv, o vei face din nou. Dacă nu, nimeni nu este afectat. Mulți marketeri isteți ai unor companii mici au câte douăzeci sau mai mulți parteneri pentru marketing în colaborare. Japonia pare să fie pe primul loc în lume în acest domeniu – cu multe corporații care lucrează cu firme mici la care lucrează doar o singură persoană – și toată lumea câștigă.

Atunci când pui pe picioare un parteneriat de marketing în colaborare, caută marketeri care au aceeași potențiali clienți ca și tine și aceleași standarde. Sunt mulți ce care pot îndeplini acste cerințe. Sarcina ta este să identifici colaboratorii și să pui pe picioare parteneriatul. Aceasta este una dintre tacticile cele mai profitabile care te pot ajuta să-ți promovezi produsele fără costuri.

Pune-o în aplicare !

Vino la evenimentul nostru și află și mai multe despre cum să construiești o campanie de marketing eficientă și fără să investești aruncând banii pe fereastră.

Numele tău sau al firmei*
CNP/CUI*
Adresa ta de mail*
Adresa *
Ce pachet alegi?*
Cod promo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*