Învățături despre vânzări

Cât de important este să șii situația clientului în detaliu și abia apoi să înaintezi propunerea de vânzare : 

Intr-o zi, la usa unei batrane, suna un domn elegant imbracat, cu un
aspirator in mana.
-As dori sa va prezint cel mai performant aspirator…,iar in acelasi moment arunca pe covorul din holul casei o cantitate considerabila de balegar,explicand…
-Daca acest aspirator nu va curata TOT,promit ca restul il voi manca!
Batrana,dupa ce asculta toata povestea,ii raspunde:
-Atunci sper sa ai pofta,ca nu am curent de azi-dimineata!

 

Învață să faci diferența între nevoia clientului și dorințele sale. De multe ori, vei avea numai de câștigat dacă îi oferi soluții care să îi satisfacă dorințele. 

Un tip tânăr se duce la un supermarket să se angajeze. Managerul îl intreabă: “Ai ceva experiență în vânzări?”
Tânărul răspunde: “Da, am fost comis voiajor.”

Managerul, plăcându-i tânărul, îi spune: “Bine, ești angajat ! Începi de mâine iar la sfârșitul programului am să vin să văd cum te-ai descurcat în prima zi.”

A doua zi se prezintă omul la treabă, își vede de ale lui, iar la sfârșitul programului vine managerul și îl întreabă: “Ei, câte vânzări ai făcut astăzi?”
“Una.” Răspunde tânărul.
Managerul: “Cum una? Media de vânzări pe angajat la noi este de 20-30 pe zi ! De cât ai vândut ?”

Tânărul : “De 101.237,64 dolari.”

Managerul: “101.237,64 dolari ?!?!? Da’ ce i-ai vândut ?”

“Mai întâi i-am vândut un cârlig mic de pescuit. După aia i-am vândut unul de dimensiune medie. După aia i-am vândut o lansetă. Pe urmă l-am întrebat unde merge să pescuiască și mi-a spus că pe coastă, așa că i-am zis că are nevoie de o barcă, deci l-am dus la raionul de specialitate și i-am vândut șalupa aia cu două motoare. Pentru că mi-a zis că Honda e prea mică ca să remorcheze șalupa, l-am dus la raionul auto și i-am vândut un Jeep Grand Cherokee….
Manageru’, stupefiat: “Cum, a intrat un tip să cumpere un cârlig mic de pescuit și tu i-ai vândut o șalupă și un 4 X 4 ?!” Tânărul: “Aaa, nu. Tipu’ a intrat să cumpere un pachet de tampoane pentru nevastă-sa, iar eu i-am spus că dacă tot urmează un weekend nenorocit fără sex, ar fi mai bine să se ducă la pescuit !

 

Prezentând clientului și punctele tale slabe, îi vei câștiga și mai mult încrederea; nimeni nu se așteaptă să fii perfect. Mai mult, dacă exagerezi cu promisiuni și afirmații care nu au acoperire, riști să devii penibil .

Anunt: “Angajam vanzatoare magazin“.

Se prezinta o fatuca la interviu, patronul o ia si o prelucreaza: fata draga noi nu zicem NU la clienti chiar daca nu avem produsul in stoc…. ii aburim, ii amanam.

Zis si facut, trece o luna, prinde fata manevra, intra un cetatean: – Manusi aveti ? – Pai, sigur… de care sa fie? De piele? Tricotate? Cu un deget, cu 2, cu 5? – De piele, normale, cu 5 degete. – Le purtati la palton sau la jacheta? – La palton, ca vine iarna! – Domnule, eu va propun sa veniti maine cu paltonul, sa vedem ce se asorteaza.

Pleaca omul, dar cand sa iasa pe usa intra unul hiper-furios cu un colac de buda si cu o placa de faianta in mana: – Cucoana, uite asta-i capacul de la buda, asta-i nuanta la faianta, curu’ ti l-am aratat ieri, acuma-mi dai hartie igienica?????

Foarte mulți agenți de vânzări pierd clienți din cauza atitudinii nepotrivite.

Se intalnesc Itic si Strul. Itic, suparat, Strul, vesel, n-avea nicio treaba.
S: – Frate, am scapat de toate problemele!
I: – Da’ ce-ai facut, ma?
S: – Mi-am luat un elefant, frate!
I: – Hai ba, lasa vrajeala, ca nu-mi arde…
S: – Nicio vrajeala, ma. Am scapat de toate problemele. Stii parcul meu de masini? Vine elefantul in fiecare zi, le spala, da cu coada, le lustruieste. Nevasta-mea… stii ca e obsedata cu gradina de flori. N-am treaba, le stropeste asta de cinci ori pe zi… jet mic, jet mare. Copiii… stii ce disperat eram cu ei. Am si uitat ca-i am acum. Ii ia elefantul cu trompa ii pune in spate, ii plimba prin cartier, joaca fotbal cu ei. Nu mai am niciun stres.
I: – Da’ cat ai dat, ma, pe el?
S: – 100.000 de euro, da’ face toti banii…
I: – Auzi, ma… Nu mi-l vinzi mie?
S: – Ce sa fac?!! Ba, nene, asta e parte din familie acum, nu e de vanzare.
I: – Hai ma ca-ti dau 150.000, da mi-l mie, doar stii ce probleme am acasa!
S: – Nu se poate, ma. E sufletul nostru, cum sa ne despartim de el?
I: – Hai, ba, ca-ti dau 200.000, da-mi-l sa scap de belele.
S: – Nu se poate, ba Itic, tu nu intelegi. Iti comand si tie unul, daca vrei, da’ ai de asteptat un an.
I: – Bai, Strul, iti dau 300.000! Ajuta-ma sa-mi rezolv problemele, ce dracu’, suntem ca fratii, am inceput impreuna sa facem afaceri…!
S: – Bine, ma, hai. Da’ sa stii ca ti-am dat de la inima, era ca si copilul nostru.
Dupa 6 luni se intalnesc astia iar. Strul vesel, Itic, terminat, cu parul alb, cearcane mari…
I: – Bai, Strul, ce mi-ai facut, ba? M-ai nenorocit cu elefantul asta!
S: – De ce, ma?
I: – Nu face nimic, frate. Parcul meu de masini, il stii… S-a suit cu curu’ pe masini, mi le-a strivit. Nevasta-mea… Obsedata si ea cu florile, s-a cacat pe ele, nu se mai vede o petala sub diatamai balega. Copiii… nu-i haleste, dar ii bate cu trompa, ii alearga prin casa. Sunt terminat!
S: – Bai, Itic, tu ai o problema!
I: – Da, ba, stiu, cu elefantul de la tine.
S: – Nu, ba! Tu, cu atitudinea asta, n-o sa vinzi niciodata elefantul ala!

Adaptează-ți discursul în funcție de client și vorbește ”pe limba lui”.

Un indian statea langa un agent de vanzari pe o banca in parc¦ intre ei se afla o punga mare de hartie¦ indianul fixa de ceva timp punga de hartie.
– Vrei sa stii ce e in punga? intreaba agentul de vanzari.
Indianul dadu afirmativ din cap.
– E o sticla de vin, am luat-o pentru nevasta-mea.
Indianul tacu o vreme, apoi zise, dand afirmativ din cap de mai multe ori:
– Bun schimb ai facut¦

 

Este important să ai cât mai mulți centri de influență. Dacă ajungi la persoanele potrivite, vei primi recomandări eficiente.

Seful de la morga era prieten cu proprietarul unui magazin de motoare.
Seara tarziu isi suna prietenul:
– Cate motoare ai vandut azi ?
– Noua.
– Opt sunt deja la mine, unul se mai plimba prin oras.

Fă-ți un plan de acțiune care să îți aducă vânzări pe termen lung. Este mult mai important să ai vânzări mici în mod repetat, decât ”tunuri” izolate. 

A fost odată un cioban care avea un câine de vânzare.
Vine un american la el şi-i spune:
– E de vânzare câinele asta, bre?
– Nu, nu e!
– Îţi dau 1000 de euro pe el!
– Nu mă nu e de vânzare!
– Hai că-ţi dau 5000 de euro pe el!
– Ţi-am zis că nu e de vânzare …pleacă şi lasă-mă în pace!
Aşa că americanul pleca dezamăgit.
În urmă lui vine un om dintr-un oraş din apropiere şi întreabă:
– De vânzare-i câinele aistă?
– Da e de vânzare! Costă 100 de lei.
Zis şi făcut. Omul lua câinele şi ciobanul banii, au dat mâna şi s-au despărţit.
După un timp vine un cioban de la o stana din apropiere care văzuse toată povestea şi-l întreabă pe ciobanul nostru:
– Băi boule, cum mama naibii nu ia-i dat câinele americanului care îţi dăduse 5000 de euro pe el, şi i l-ai dat omului ăla cu 100 lei?
– Bă da tu eşti prost rău! Din America, câinele nu se mai întoarce, dar de aici de aproape, până diseară e înapoi!
 
Nu discuta planurile strategice cu necunoscuți pentru că îți poți distruge afacerea.
 
Un tânăr la farmacie:
– Vreau un prezervativ; prietena mea m-a invitat la ea la cină.
– De fapt, vreau două că are și o soră care mă soarbe din priviri de fiecare dată când mă vede.
– Știți ce, și maică-sa se ține bine, așa că vreau trei prezervative.
Ajune tânărul seara la cină când deodată apare și tatăl prietenei. Înainte de a servi masa, toți spun rugăciuni. Tânărul nostru se roagă de mai bine de 15 minute, când prietena sa îl întrerupe: ”Vai dragă, dar nu știam că ești atât de credincios!”
– Nici eu nu știam că tatăl tău e farmacist :)))