Marketing fără costuri?

 

 

Dacă ai deschis acest articol îmi închipui că ești foarte interesat despre cum să atragi mai mulți clienți pentru serviciile tale fără să trebuiască să investești în promovare sau publicitate.

Crezi că e posibil?

În medie, o firmă alocă în jur de 4% din cifra de afaceri pentru marketing și publicitate. Îți dai seama cât înseamnă 4% din cifra de afaceri a Coca-Cola? J

Dar ce te faci dacă afacerea ta este la început sau deja ai investit prea mult în promovare și nu ai avut rezultate?

Nu dispera!

Sunt mult mai multe idei decât îți imaginezi, de care te poți folosi pentru a te face cunoscut fără să trebuiască să cheltuiești niciun ban. Și sunt zeci și sute de site-uri de unde te poți inspira în acest sens.

Mi te imaginez cum stai acum cu mușchii încordați și cu google pregătit să îți pună pe tavă aceste idei J

Respiră adânc, relaxează-te; cursa nu poate încă să înceapă! Există pregătiri importante pe care trebuie să le faci înainte de a lansa atacul tău de marketing fără costuri.

Uite 5 Reguli pe care trebuie să le respecți ca toate ideile pe care le ai sau pe care le descoperi pe parcurs să funcționeze:

Incursiunea ta trebuie să înceapă cu un plan de marketing, oricât de simplu. Nu vrei să începi să explorezi un teritoriu necunoscut fără să ai o hartă. Planul de marketing este harta ta. El îți arată destinația și ruta pe care trebuie să călătorești până să ajungi unde îți propui.

Planul de marketing are 5 reguli.

Trebuie să fii scurt, din două motive: 1 – deoarece astfel te vei putea concentra pe obiective și strategii și 2 – deoarece un plan de marketing sucint este mult mai ușor de înțeles de angajații și partenerii tăi.

 

Prima regulă este să stabilești scopul activității tale de marketing.

Este destul de ușor. Scopul tău este să atragi oamenii să îți viziteze site-ul sau magazinul. Să îi motivezi să te caute și să te asculte. Oricare ar fi acțiunea pe care vrei ca oamenii să o  întreprindă, ea trebuie să  se regăsească în prima regulă a planului de marketing.

 

A doua regulă evidențiază beneficiul principal pe care-l oferi oamenilor pentru a-i motiva să acționeze. În mod ideal, acest beneficiu trebuie să fie în același timp și avantajul pe care îl ai tu față de concurență.

 

A treia regulă descrie audiența țintă.

Cui vrei să te adresezi. Pentru cine sunt cu atât mai folositoare serviciile tale. Și nu-mi spune că pentru toată lumea; sau pentru cât mai mulți.

Definește cât mai bine nișa ta de piață. Ce vinzi? Este vorba de calitate? Prețuri mici? Varietate? Trebuie să-ți cunoști nișa și să o faci să se regăsească în toate materialele tale de marketing.

Este adevărat că poți avea mai multe nișe. Nu trebuie să îți pui singur limite. Dar fiecare dintre ele trebuie bine delimitată. Altfel, dacă te adreseazi tuturor, nimeni nu va cumpăra.

A patra regulă se referă la armele de marketing pe care le vei folosi. Este singura regulă mai lungă din planul tău de marketing. Aici vei scrie toate canalele de comunicare pe care le vei folosi, toate ideile pe care le ai și pe care le găsești interesante. Cu cât această regulă este mai lungă, cu atât mai bine.

Regula nr 5 îți definește identitatea.

Cine ești tu? Care este povestea ta? Ce (cine) te recomandă? De ce faci ceea ce faci? Ce problemă vrei să rezolvi prin serviciile tale? Care sunt obiectivele afacerii tale?

Identitatea afacerii sau a serviciilor tale, trebuiesc reflectate în misiunea și viziunea personală și fac parte din planul de marketing.

 

Acum, când ai finalizat planul de marketing, este important să știi când și care sunt acțiunile pe care le vei desfășura. De aceea, în marketingul fără costuri, calendarul este o parte esențială a arsenalului tău.

Un calendar de marketing este esența simplității. El are 12 rânduri și 4 coloane. Prima coloană este „LUNA” și se trec una sub alta cele 12 luni ale anului. Am o bănuială că le știi deja J

A doua coloană este pentru „ACȚIUNI” și se trec toate acțiunile pe care le ai în vedere în fiecare lună. O vânzare promoțională? Un nou produs sau serviciu? Toate ideile pe care le găsești și pe care le poți aplica în ceea ce faci trebuie să se regăsească la „ACȚIUNI”!

A treia coloană se numește „MEDIA”, iar aici vei completa toate canalele pe care vrei să le folosești ( fără să investești bani )

În a patra coloană te vei transforma în profesor și îți vei acorda o notă pe baza profiturilor obținnute de fiecare campanie de marketing. Ai obținut un 10 sau numai un 5 amărât? La sfârșitul anului revizuiește-ți calendarul de marketing înainte să te apuci să-ți faci unul nou.

Odată ce ai reușit să-l implementezi, păstrează-l aproape pentru că este unul dintre cele mai prețioase active ale afacerii tale.

 

Înarmat cu un plan și cu un calendar de marketing ești aproape gata să intri în luptă. Știi ce trebuie să faci, ce vrei să realizezi și când trebuie să acționezi. Până aici nu ai cheltuit niciun ban. Ai consumat numai timp și imaginație. Dar poate fi și mai bine.

Dacă vrei să accelerezi procesul și să atragi rezultate pozitive într-un timp cât mai scurt, nu uita să pui accent pe felul în care faci lucrurile. Să fii din ce în ce mai bun este ceea ce face diferența între oamenii de succes și cei care eșuează.

Oricât de bună ar fi strategia de marketing ( cu sau fără costuri ), dacă nu e completată de calitate, afacerea nu va funcționa decât pe termen scurt. Imaginează-ți un restaurant nou, care reușește să atragă foarte mulți clienți prin politica lor de marketing. Dacă acei clienți nu primesc ceea ce li s-a promis, nu vor mai reveni.

Ca să lucrezi și mai eficient la planul tău de marketing, ți-am pregătit 38 de idei și soluții care să te ajute și mai mult și să te facă plăcut și căutat de clienții tăi.

Vino să le descoperi pe toate și să le aplici cât mai repede, la Workshopul de Joi, 2 August!

Dă CLICK pe imaginea de mai jos ca să vezi câte surprize plăcute dar mai ales utile te așteaptă dacă vii la workshop.

Succes!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*