Povestea soloprenorului s-a terminat

Că trăim vremuri de schimbare accelerată nu mai e un secret pentru nimeni. Totul în jurul nostru se petrece cu o viteză la care de multe ori nu putem face față. Tehnologia ne oferă atâtea oportunități, încât este o provocare să fim la curent cu tot ce este nou și rămânem „updatați” la ultimele inovații. 

Există foarte multe persoane care se hotărăsc să înceapă o afacere și o fac pe cont propriu. Nu angajează personal, sau o fac mult mai târziu, pentru că fie nu au curajul necesar, fie nu cred că altcineva poate face lucrurile la fel de bine. Acesta este ”afaceristul de tip John Wayne”, care era un personaj foarte popular în anii 50. Totuși, realitatea zilelor noastre și viteza cu care avansează tehnologia, ne obligă să acționăm cu o viteză mult mai mare decât cea pe care o poate avea o singură persoană.

Afaceriștii de tip ”John Wayne”, nu fac altceva decât să renunțe la a fi angajat la un patron în a fi propriul său angajat. Astfel, nu fac de fapt, pasul de la angajat la antreprenor, ci schimbă sursa venitului său. De la un program de 8-10 ore pe care îl avea la patronul său, trece la un program non-stop și de la responsabilitățile angajatului și a fișei postului său vechi, ajunge să preia și responsabilitățile patronului. Antreprenorul, în adevăratul sens al cuvântului, este cel care construiește o rețea care să pună în aplicare viziunea sa; este cel care, prin rețeaua sa de angajați formează un sistem capabil să funcționeze și fără implicarea sa directă. Cel mai bun exemplu pentru puterea rețelei de angajați este o companie multinațională, care, nu are un patron și funcționează având la bază puterea și eficiența sistemului său.

Așadar, zilele „soloprenoriatului” au trecut, iar astăzi, pentru a putea face față schimbărilor din jurul afacerii și a rămâne competitiv, este nevoie de o serie de abilități și aptitudini, impuse de noua economie mondială influențată tocmai de această schimbare accelerată. 

               1. Comunicarea nu mai este suficientă. Ai nevoie de CONECTARE.

Nu mai e de ajuns să comunici cu cei din jurul tău; cu clienții, cu furnizorii, cu angajații. Totul se petrece atât de rapid încât comunicarea trebuie transformată în conectare. Trebuie să ai abilitățile de a te face remarcat, de a rămâne în mintea celor care te urmăresc într-un timp record. 

Gândește-te la Social Media: când te plimbi cu scroll-ul și treci de la o postare la alta, de la un video la altul, ce te face să te oprești uneori? Ce te motivează să te conectezi cu o altă persoană sau brand?

Oamenii pleacă repede dacă nu ai capacitatea de a le dovedi că îți pasă cu adevărat de ei, că nu le înțelegi punctul de vedere și nu ai un răspuns la problemele lor.

Comunincarea prin conectare te ajută să câștigi oportunități născute din această schimbare accelerată.

 

             2. Leadershipul câștigă teren în fața managementului.

În economia actuală, leadershipul este despre influențarea oamenilor și despre oferirea de oportunități de dezvoltare a echipei. Nu mai este suficient să dai ordine, iar oamenii să le execute. Nu mai poți aștepta să explici odată și să aștepți ca informația să fie pusă în practică. 

Ai putea spune că liderul și managerul sunt persoane diferite, și încă ai dreptate. Dar tot mai mult este nevoie ca managerul să împărtășească din abilitățile liderului pentru că oamenii tind să urmeze mai degrabă modele decât ordine. 

 

              3. Vânzarea clasică nu mai dă rezultatele de altădată. Astăzi vânzarea este despre transferul de idei și valori.

Ai nevoie să înveți abilități de vânzare, indiferent de sectorul în care activezi. Trebuie să înveți să-ți vinzi ideile altor oameni și altor organizații. 

Indiferent de statutul pe care îl ai, abilitățile de vânzare te ajută să faci pasul următor în carieră și în viață. Trebuie să știi să vinzi ceea ce ai, învățându-i pe oameni și ajutându-i să crească.

 

              4. Dezvoltarea ta și a oamenilor cu care lucrezi și de care depinzi.

Nu mai poți funcționa pe cont propriu. Mai ales în afaceri, trebuie să fii înconjurat de oameni mai buni decât tine, pentru că pur și simplu volumul de informații noi te copleșește. 

Trebuie să vezi potențialul celor din jur, să crezi în potențialul lor și să îl scoți la suprafață. Învățarea continuă este cheia succesului în aceste vremuri. 

Astăzi, un om inteligent nu mai este cel care știe să ofere răspunsuri; pentru asta există Google. Astăzi, un om de succes este acela care știe să pună întrebări.

Ia un exemplu: întreabă Google „Cum să schimbi cauciucuri”. Vei primii o tonă de răspunsuri, dar probabil că vor fi inutile. Dar dacă întrebi Google „Cum să schimbi cauciucui la un Audi A8 din 2015?”, vei primi soluția mult mai eficient. 

„Calitatea întrebărilor, dă calitatea răspunsurilor” (Socrate)

 

                5. Fii activ în comunitate.

Acum 10 ani, nu se știa de Facebook. Astăzi, dacă Facebook ar fi o țară, ar fi cea mai populată din lume. Lista ta de Facebook include oameni din toată lumea și folosești comunitatea asta mai mult decât oricând.

Schimb de idei, best-practices, toate se întâmplă repede, iar activul comunității tale te va ajuta să faci față acestor schimbări. 

Trebuie să fii parte dintr-o comunitate pentru a învăța toate abilitățile necesare. 

 

Dacă ți-a plăcut articolul și înțelegi că ai nevoie de toate aceste deprinderi, te invităm să faci următorul pas spre succesul pe care ți-l dorești și să îți rezervi locul la evenimentul nostru din Buzău de pe 24 Ianuarie. 

Vei obține astfel câte puțin din fiecare aptitudine vitală pentru tine: vei descoperi despre vânzări și despre cum să transferi ideile, valorile și serviciile tale către ceilalți, vei pune o cărămidă în plus la dezvoltarea ta și te vei conecta cu o comunitate de oameni activi, care împărtășesc aceleași valori. 

click aici: http://bit.ly/2jy4GQ7 și descoperă agenda evenimentului și formularul de înscriere. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*