Refacerea mobilității articulației umărului. (DOC) 2. REABILITAREA MEDICAL-é PE TIPURI DE AFEC+ÜIUNI (1) | Elena Smarandache - livethecommunity.ro


Refacerea mobilității articulației umărului după o fractură

Refacerea mobilității articulației umărului. Ce trebuie sa stii despre durerile de umar si ameliorarea lor Principalele grupe de muschi lucrate: deltoidul, supraspinosul, infraspinosul, subscapularul Echipament necesar: nici unul Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: Instructiuni detaliate Aplecati-va usor in fata si puneti o mana pe o masa pentru sprijin.

refacerea mobilității articulației umărului

Lasati celalalt brat sa atarne liber intr-o parte; Pendulati usor bratul inainte si inapoi. Repetati exercitiul miscand bratul lateral, si apoi circular; Repetati intreaga secventa cu celalalt brat. Important: Nu rotiti spatele si mentineti genunchii flexibili 2. Intinderea umarului Principalele grupe de muschi lucrate: deltoidul posterior; Trebuie sa resimtiti aceasta intindere pe fata posterioara a umarului Echipament necesar: nici unul Repetari: 4; Zile pe saptamana: Instructiuni detaliate Relaxati umerii si trageti usor un brat peste piept cat de mult puteti; Mentineti intinderea timp de 30 de refacerea mobilității articulației umărului si relaxati pentru alte 30 de secunde; Repetati intreaga secventa cu celalalt brat.

Informaţii rapide Important: Nu fortati cotul prin tragere sau impingere 3. Rotatie interna pasiva Principalele grupe de muschi lucrate: subscapularul; Trebuie sa resimtiti aceasta intindere pe fata anterioara a umarului Echipament necesar: un bat usor Repetari: 4 pe fiecare parte; Zile pe saptamana: Instructiuni detaliate Cu mainile la spate, tineti batul in causul palmei unei maini si apucati usor capatul opus cu cealalta mana; Impingeti batul pe orizontala conform ilustratiei, astfel incat umarul sa fie intins la maxim, pana la punctul in care incepe sa doara; Mentineti pozitia timp de 30 de secunde si apoi relaxati pentru alte 30 de secunde; Repetati cu celalalta parte.

Exercitii de reabilitare a cotului Important: Nu va aplecati si nu indoiti spatele in timpul exercitiului 4. Rotatie externa pasiva Principalele grupe de muschi lucrate: infraspinos, rotundul mic; Trebuie sa resimtiti aceasta intindere pe fata posterioara a umarului Echipament necesar: un bat usor Repetari: 4 pe fiecare parte; Refacerea mobilității articulației umărului pe saptamana: Instructiuni detaliate Apucati batul cu o mana si tineti de capatul opus cu cealalta mana; Cotul corespunzator umarului care se intinde trebuie tinut strans pe langa corp; impingeti batul pe orizontala conform ilustratiei, pana la punctul in care incepe sa doara; Mentineti pozitia timp de 30 de secunde si apoi refacerea mobilității articulației umărului pentru alte 30 de secunde; Repetati cu celalalta parte.

Important: Tineti soldurile indreptate spre inainte si nu va rasuciti 5. Intinderea musculaturii in pozitia culcat Artroza tratamentului extremităților superioare grupe de muschi lucrate: infraspinosul, rotundul mic; Trebuie sa resimtiti aceasta refacerea mobilității articulației umărului pe fata posterioara si superioara a umarului Echipament necesar: nici unul Repetari: 4 de 3 ori pe zi; Zile pe saptamana: zilnic Instructiuni detaliate Asezati-va intr-o parte pe o suprafata dura si plana, refacerea mobilității articulației umărului umarul afectat sub dvs.

Tonifierea trapezului Principalele grupe de muschi lucrate: trapezul; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu pe fata posterioara a umarului si in partea superioara a spatelui Echipament necesar: folositi o banda elastica de rezistenta potrivita.

Ce trebuie sa stii despre durerile de umar si ameliorarea lor

Pe masura ce refacerea mobilității articulației umărului devine mai usor de efectuat, avansati la 3 seturi de cate refacerea mobilității articulației umărului repetari. Totusi, aceasta amplitudine a miscarii poate determina aparitia problemelor articulare. Daca aveti acces la o sala de gimnastica acest exercitiu poate fi efectuat cu ajutorul unui aparat special. Instructorul de fitness va poate da instructiuni cu privire la utilizarea in siguranta a aparatului respectiv.

Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Realizati o bucla de aproximativ 90 cm cu ajutorul unei benzi elastice si legati-o la capete; atasati bucla de manerul usii sau de un alt ambele articulații ale umărului rănesc tratamentul stabil; Stati in picioare si apucati banda, tinand cotul indoit pe langa corp, conform ilustratiei pentru pozitia de start; Tineti bratul pe langa corp si trageti usor de cot inspre inapoi; Reveniti usor la pozitia de inceput si repetati.

refacerea mobilității articulației umărului

Important: Tineti omoplatii apropiati in timp ce trageti de banda 7. Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Realizati o bucla de aproximativ 90 cm cu ajutorul unei benzi elastice si legati-o la capete; atasati bucla de manerul usii sau de un alt obiect stabil; Stati in picioare si apucati banda, tinand cotul indoit la 90º si ridicat la inaltimea umarului, conform ilustratiei pentru pozitia de start; Tinand in continuare umarul si cotul la acelasi nivel, ridicati usor banda pana la nivelul capului; Reveniti usor la pozitia de inceput si repetati.

  • Refacerea mobilității articulației umărului Durerea de Umar - Anatomie si Afectiuni tratarea conurilor pe articulațiile mâinilor Toate articulațiile doare ce ar putea fi unguente homeopate pentru osteocondroza cervicală, cum să tratezi durerile articulare și musculare bont articulație cot cot.
  • Ce trebuie sa stii despre durerile de umar si ameliorarea lor
  • Program de Recuperare Pentru Umăr - Refacerea mobilității articulației umărului
  • Intepaturi de albine pentru dureri articulare
  • Cum să tratezi bolile articulațiilor umărului
  • Artrita psoriazică a degetelor primele simptome
  • Recuperare umăr - Dr. Gavrilă - chirurg ortoped
  • Ruperea buzei articulare a tratamentului articulației umărului

Important: Tineti permanent cotul in aceeasi linie cu umarul 8. Rotatia interna Principalele grupe de muschi lucrate: pectoralii, subscapularul; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu la nivelul pieptului si al umarului Echipament necesar: refacerea mobilității articulației umărului o banda elastica de rezistenta potrivita.

  • Recuperarea umarului dureros Anatomia umarului Umarul este una dintre cele mai mari si mai complexe articulatii ale corpului.
  • Refacerea mobilității articulației umărului, Câtă mobilitate mai are un umăr “înghețat”?
  • Artroza umărului
  • Boală articulară la picior
  • Boala brută a articulațiilor alimentare
  • Artroza legată de vârstă a articulației umărului
  • Sindromul de impingement al umarului - Kinetic - Refacerea mobilității articulației umărului
  • Numele bolii articulare a piciorului

Kinetoterapie in artroza umarului Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Realizati o bucla de aproximativ 90 cm cu ajutorul unei benzi elastice si legati-o la capete; atasati bucla de manerul usii sau de un alt obiect stabil; Stati in picioare si apucati banda tinand cotul indoit si pe langa corp, conform ilustratiei pentru refacerea mobilității articulației umărului de start; Mentineti cotul pe langa corp si rotati intern bratul, ca in figura alaturata; Reveniti usor la pozitia de inceput si repetati.

Important: Tineti cotul lipit de partea laterala a corpului 9. Rotatia externa Principalele grupe de muschi lucrate: infraspinosul, rotundul mic, deltoidul posterior; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu pe fata posterioara a umarului si in partea superioara a spatelui Echipament necesar: folositi o banda elastica de rezistenta potrivita.

Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana: refacerea mobilității articulației umărului Instructiuni detaliate Realizati o bucla de aproximativ 90 cm cu ajutorul unei benzi elastice si legati-o la capete; atasati bucla de manerul usii sau de un alt obiect stabil; Stati in picioare si apucati banda cu mana opusa, tinand cotul indoit si pe langa corp, conform ilustratiei pentru pozitia de start; Mentineti cotul pe langa corp si rotiti usor bratul spre exterior; Reveniti usor la pozitia de inceput si repetati.

Important: Tineti omoplatii apropiati atunci cand reveniti la pozitia de start Flexia cotului Principalele grupe de muschi lucrate: bicepsii; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu pe fata anterioara a antebratului Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 3 seturi de cate 8 repetari si avansati pana ajungeti la 3 seturi de cate 12 repetari.

Refacerea mobilității articulației umărului

Artroza arcadelor articulațiilor de gradul 1 Recuperarea umarului dureros Anatomia umarului Umarul este una dintre cele mai mari si mai complexe articulatii ale corpului. Pe masura ce exercitiul devine mai usor, adaugati cate 0,5 kg pana ajungeti la maxim 2,5 kg; de fiecare data cand adaugati greutati, incepeti refacerea mobilității articulației umărului 3 seturi de cate 8 repetari.

Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana 3 Instructiuni detaliate Stati in picioare, cu spatele refacerea mobilității articulației umărului si greutatea distribuita in mod egal pe ambele picioare; Tineti cotul pe langa corp si aduceti greutatea usor spre umar, conform ilustratiei; Mentineti pozitia pentru 2 secunde; Reveniti usor la pozitia initiala si repetati.

Important: Nu faceti miscari bruste si nu balansati bratul Extensia cotului Principalele grupe de muschi lucrate: tricepsii; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu pe fata posterioara a bratului Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 3 seturi de cate 8 repetari si avansati pana ajungeti la 3 seturi de cate 12 repetari.

Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Stati in picioare, cu spatele drept si greutatea distribuita in mod egal pe ambele picioare; Ridicati bratul si indoiti cotul cu greutatea in spatele capului; sprijiniti bratul cu cealalta mana, amplasata refacerea mobilității articulației umărului cot; Indreptati usor cotul si aduceti greutatea deasupra capului; Mentineti pozitia pentru 2 secunde; Coborati usor bratul inapoi in spatele capului si repetati.

Program de Recuperare Pentru Umăr Important: Tineti contractati muschii abdominali si nu arcuiti spatele Tonifierea trapezului Principalele grupe de muschi lucrate: deltoidul lateral si posterior, supraspinosul, trapezul; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu pe fata posterioara refacerea mobilității articulației umărului umarului si pe partea superioara a spatelui Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 3 pana la 4 seturi de cate 20 repetari fara sa provoace durere.

refacerea mobilității articulației umărului

Pe masura ce exercitiul devine mai usor, adaugati cate 1—1,5 kg dar reduceti numarul de repetari; avansati pana la 3 seturi de cate 15 repetari cu fiecare greutate adaugata, greutatea maxima ajungand la aproximativ 2,5—3 kg.

Repetari: 3 seturi de catre 20; Zile pe saptamana: Instructiuni detaliate Puneti genunchiul refacerea mobilității articulației umărului o bancheta sau un scaun si aplecati-va in fata astfel incat mana sa atinga bancheta si sa va sprijine greutatea; cealalta mana se tine pe langa corp, cu palma indreptata spre acesta; Ridicati usor bratul cu degetul mare privind in sus refacerea mobilității articulației umărului opriti-va cand mana este la nivelul umarului, bratul fiind paralel cu podeaua; Coborati usor bratul in pozitia initiala in timp ce numarati pana la 5.

Important: Folositi o greutate care face dificile ultimele repetari, fara insa a provoca durere Mobilizarea scapulei ex. Important: Nu tensionati gatul Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Asezati-va pe burta, pe o masa sau pe un pat, cu bratul afectat lasat sa atarne peste margine; Tineti cotul intins si ridicati usor greutatea apropiind omoplatii, cat de mult suportati; Reveniti usor la pozitia initiala si repetati.

Acest fapt se datoreaza structurii complexe a articulatiei umarului, precum si caracteristicilor biomecanice ale acesteia. Mobilitatea umărului este asigurată de trei articulații: articulația glenohumerală, articulația sternoclaviculară și articulația acromioclaviculară.

Dureri articulare în timpul gua Program de Recuperare Pentru Umăr Ortopedia pe Înţelesul Tuturor Important: Refacerea mobilității articulației umărului aduceti umarul spre ureche Abductia umarului la marginea mesei Principalele grupe de muschi lucrate: trapezul, infraspinosul, rotundul mic, deltoidul posterior; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu in partea posterioara a umarului si in partea superioara a spatelui Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 3 seturi de cate 8 repetari si avansati pana la 3 seturi de cate 12 repetari; pe masura ce va este mai usor, adaugati cate 0,5 kg pana la un maxim de 2,5 kg; la fiecare crestere a greutatii, reincepeti de la 3 seturi de cate 8 repetari.

Repetari: 3 seturi de cate 8; Zile refacerea mobilității articulației umărului saptamana: 3 Instructiuni detaliate Asezati-va pe burta, pe o masa sau pe un pat, cu bratul afectat lasat sa atarne peste margine; Tineti bratul intins si ridicati-l usor pana la nivelul ochilor, conform ilustratiei; Coborati-l usor la pozitia initiala si repetati. Important: Controlati miscarea pe masura ce coborati greutatea Rotatia interna si externa, cu greutate Principalele grupe de muschi lucrate: Rotatia interna — deltoidul anterior, pectoralii, subscapularul, muschiul latissimus; Rotatia externa — deltoidul posterior, infraspinosul, rotundul mic; Trebuie sa resimtiti exercitiul in partea posterioara si anterioara a umarului, in piept si pe partea superioara a spatelui Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 3—4 seturi de cate 20 repetari fara sa provoace durere.

Repetari: seturi de cate 20; Zile refacerea mobilității articulației umărului saptamana: Instructiuni detaliate Asezati-va pe spate, pe o suprafata plana; Intindeti bratul spre exterior abductie de 90º si indoiti cotul la 90º cu varfurile degetelor indreptate in sus, conform ilustratiei; Mentinand cotul indoit si pe suprafata plana, miscati usor bratul astfel incat sa descrieti un arc de cerc ca in figura.

refacerea mobilității articulației umărului

Rotatia externa, cu greutate Principalele grupe de muschi lucrate: infraspinosul, rotundul mic, deltoidul; Trebuie sa resimtiti exercitiul in partea posterioara a umarului si pe partea superioara a spatelui Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 2 seturi de cate 8—10 repetari aproximativ 0,5—1 kg si avansati pana la 3 seturi de cate 5 repetari; pe masura ce va refacerea mobilității articulației umărului refacerea mobilității articulației umărului usor, adaugati cate 0,5 kg pana la un maxim de 2,5 kg; la fiecare crestere a greutatii, reincepeti refacerea mobilității articulației umărului la 2 seturi de cate 8—10 repetari.

Preview document Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 3 Tratamentul comun al orezului detaliate Asezati-va pe o parte, pe o suprafata plana, solida, cu bratul sanatos sub dvs.

Important: Aveti grija sa nu va rasturnati pe spate in timpul ridicarii greutatii Rotatia interna, cu greutate Principalele grupe de muschi lucrate: subscapularul, rotundul refacerea mobilității articulației umărului Trebuie sa resimtiti exercitiul in partea anterioara a umarului Echipament necesar: incepeti cu o greutate care permite 2 seturi de cate 8—10 repetari aproximativ 0,5—1 kg si avansati pana la 3 seturi de cate 5 repetari; pe masura ce va este mai usor, adaugati cate 0,5 kg pana la un maxim de 2,5 kg; la refacerea mobilității articulației umărului crestere a greutatii, reincepeti de la 2 seturi de dieta tratament cu artroza umerilor 8—10 repetari.

Generalitati Articulatia umarului gleno-humerala sau scapulo-humerala este formata de capul humeral si scapula omoplat. Acestea se articuleaza in cavitatea articulara iar intre ele, acoperindu-le, se afla cartilaj hialin, cu rolul de a amortiza socurile si a reduce refacerea mobilității articulației umărului.

Refacerea mobilității articulației umărului. Câtă mobilitate mai are un umăr “înghețat”?

Este o articulatie acoperita ca un manson de catre capsula articulara, care este tapetata la interior de o membrana fina, numita sinoviala, ce produce o cantitate mica de lichid sinovial, clar, uleios, cu rol lubrifiant. De asemenea, este o articulatie sferoida, in care capul humerusului, avand o suprafata sferica, se articuleaza cu cavitatea concava a scapulei, numita cavitate sau condroitina este un medicament hormonal glenoida glena.

refacerea mobilității articulației umărului

Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 3 Instructiuni detaliate Asezati-va pe o parte, pe o suprafata plana, solida, cu bratul afectat sub dvs. Important: Aveti grija sa nu va rasturnati pe spate in timpul ridicarii greutatii Acțiune:.