Rolul emoțiilor în munca unui lider

LIDERII ADEVĂRAȚI NE IMPRESIONEAZĂ. Ne trezesc pasiuni și stimulează tot ceea ce este mai bun în noi. Dacă încercăm să explicăm de ce sunt atât de eficienți, vorbim despre strategie, viziune sau idei percutante. Însă realitatea se află la un alt nivel, fundamental: liderii adevărați fac apel la emoții. 

Indiferent ce și-ar propune liderii- să creeze strategii sau să mobilizeze echipele să acționeze- succesul lor depinde de felul în care transmit mesajul. Chiar dacă se descurcă bine la celelalte capitole, liderii care eșuează în această sarcină de bază – canalizarea emoțiilor în direcția potrivită – nu vor reuși în nimic din ceea ce-și propun la același nivel la care se pot ridica ținând cont de inteligența emoțională. 

Să luăm un exemplu: un moment crucial prin care a trecut departamentul de știri de la BBC, gigantul media din Marea Britanie. Departamentul fusese instituit cu titlu experimental și, deși cei aproape 200 de jurnaliști și redactori trăiau cu sentimentul că dau tot ceea ce au mai bun în ei, conducerea a decis să renunțe la departament.

Nu a fost de niciun ajutor că directorul executiv trimis să le anunțe decizia angajaților strânși laolaltă a început prin a elogia cât de bine le merge competitorilor și că el tocmai se întorsese dintr-o călătorie minunată la Cannes. Știrea în sine era destul de proastă, dar atitudinea abruptă, chiar disprețuitoare a directorului a stârnit niște reacții cu mult peste frustrările estimate. Oamenii s-au înfuriat, nu numai din cauza deciziei luate de conducere, ci mai ales din cauza mesagerului. 

A doua zi, un alt director s-a întâlnit cu același grup de angajați. Abordarea sa a fost cu totul diferită. A vorbit din adâncul sufletului despre importanța crucială a jurnalismului pentru funcționarea unei societăți și despre chemarea care i-a atras pe toți către domeniul respectiv. Le-a amintit că nimeni nu începe să practice jurnalismul pentru a se îmbogăți. Banii au fost dintotdeauna o chestiune periferică în meseria aceasta, iar siguranța slujbei a fluctuat în funcție de situația economică generală. Apoi a invocat pasiunea, chiar devotamentul cu care jurnaliștii și-au oferit serviciile. În final, le-a urat tuturor succes în cariera viitoare.

Când acest lider și-a încheiat discursul, angajații au izbucnit în urale.

Diferența dintre lideri constă în starea de spirit și tonul cu care își transmit mesajele; în exemplul nostru, unul dintre ei a stârnit antagonismul și ostilitatea grupului, în timp ce al doilea a trezit optimismul, ba chiar inspirația în fața dificultăților. Aceste două momente scot în evidență o dimensiune ascunsă, dar vitală a leadershipului: impactul emoțional pe care îl au cuvintele și faptele unui lider.

Deși cei mai mulți oameni recunosc faptul că starea de spirit a liderului- și impactul pe care îl are asupra stării de spirit a celorlalți- joacă un rol semnificativ în orice organizație, emoțiile sunt considerate adesori prea personale și greu de cuantificat, pentru a putea vorbi despre el în mod pertinent. 

Însă, cercetările din domeniul emoțiilor au furnizat indicații detaliate nu numai despre posibilitățile de a măsura impactul pe care îl au emoțiile unui lider, ci și despre modul în care cei mai buni dintre lideri au găsit căi eficiente de a înțelege și îmbunătăți maniera de a gestiona emoțiile, pe cele proprii și pe ale celorlalți.

Înțelegerea rolului important pe care îl au emoțiile la locul de muncă îi deosebește pe liderii performanți de ceilalți- nu numai în privința aspectelor tangibile, precum rezultatele mai bune în afaceri sau păstrarea oamenilor valoroși, ci și în privința unor elemente intangibile extrem de importante, cum sunt moralul ridicat, motivația și devotamentul. 

 

Dacă în ceea ce faci ești nevoit să gestionezi relațiile cu oamenii, să transmiți mesaje importante și să influențezi munca celor din jurul tău, dacă ești un lider sau un influențator, atunci îți recomandăm E-Book-ul „Ghidul Liderului Modern”, unde vei descoperi 25 de idei de leadership pe care le poți aplica sau adapta pentru succesul tău și al echipei tale.

Click aici pentru a ajunge la pagina de comandă. 

 

”Ghidul Liderului Modern” este un E-Book care îți aduce 25 de idei de leadership preluate de la cele mai mari companii din lume pe care le poți aplica sau adapta în activitatea ta.

După ce vei parcurge materialul vei ști cum să îți impui mai ușor punctul de vedere în fața celor de lângă tine și vei reuși să îi faci pe ceilalți să te urmeze și să se implice activ în proiectele tale. 

 

PREȚ: 25 LEI 

Poți comanda E-Book-ul ”Ghidul Liderului Modern” sau te poți bucura de unul dintre cele două pachete de dezvoltare personală care conțin și acest material, cu o reducere de 60%! 

Completează formularul și trimite comanda ta:

Numele tău*
CNP*
Adresa*
E-mail:*
Confirmă E-Mail*
Alege Produsul

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*